dinsdag 31 januari 2012

pashokjes

pashokjes,
de hokjes kleinste hokjes waar ik mijn halve leven in leef.
ik denk dat ik nog vaker in een pashokje kom dan in de wc.
maar naast dat ik meestal 80milijone dingen te doen heb ga ik toch altijd winkelen.
sommige mensen eten zich vol met stress en anderen gaan shoppen helaas heb ik het allebei maar mijn eet probleem hebben we het nu niet over.
mijn winkel probleem is en blijft het grootse probleem in mijn leven.
alleen die pashokjes zijn mijn grootste ergernis in mijn leven.
ten eerste ik ga zo en zo niet een pashokje naar binnen zonder spiegel.
want stel je heb een te kleine broek gepakt en je moet naar buiten om hem te gaan bekijken is gewoon te genat.
ook vindt ik pashokjes die aan de boven kant open zijn heel vervelend.
net alsof de helewereld mee kan mijn wat jij aan het passen bent.
ook pas hokjes met gordijnen zijn zwaar gevaarlijk, want als je net je gordijn niet goed dicht hebt en jij in je kanten hipster en bh staat en er net een vader langs loopt of zo een gast van school schaam je je leven lang.
maar de chilste pashokjes zijn in de nieuwe H&M op de Dam in Amsterdam.
groot mooi en met een stoeltje.
want een stoeltje of bankje is wel iets wat in een pashokje moet staan.
want als ik mijn winkel aanval heb staat mijn hele vloer van mijn pashokje vol met tasjes en dan vallen al die tasjes om als een soort domino maar met een stoeltje kan ik daar alles tegen aan en op zetten.
en stel ik ben heel moe want winkelen is zwaarder dan een klas vol met pubers.
dus mijn beentjes hebben soms rust nodig en daarom chil ik em altijd eventjes op die pashokjes stoelen.
en nu denken jullie dit is geen Fashion dus wat doe je stoer.
en daar hebben jullie gelijk in.
maar pashokjes moeten Fashion en schoon zijn anders ben ik al geïrriteerd aan mijn kleding stukken voor dat ik ze aan heb.
dus pashokjes bepalen tot wel 50% je Fashion.
alleen aangezien ik Fashion hersenen heb die sterker zijn dan mijn normale hersenen.
kraak ik pashokjes alleen maar af maar als ik iets Fashion's wil kopen koop ik het gewoon.
maar jammer genoeg betrap ik mezelf er soms op dat de pashokjes toch bepalend zijn voor mijn keuzen.
want als het vieze pashokjes zijn of een lange rij staat pas ik het niet dus koop ik het niet.
dus als alle winkels in Nederland gewoon slim zijn en zorgen dat alle pashokjes netjes zijn en er geen grote rij staat, gaan mensen meer kopen.
maar eerlijk gezegd blijf ik het gewoon kopen en pas het dan thuis is het dan niet goed dan laat ik altijd mijn moeder het terug brengen.
weer zo iets wat ik niet doe, ik durf alles ik praat veel en ben niet op mijn mondje gevallen.
maar dingen terug brengen in de winkel vindt ik afschuwelijk.
die rare vragen van ; Heeft u het bonnetje bij u?
nee duuh anders kan ik het toch niet terug brengen!
en dan die ongemakkelijke stilte die er altijd valt als de kassa vrouw je bonnetje nakijkt.
en dan die zucht die de kassa vrouw maakt als de kassa open gaat en ze het geld aan je geeft.
bah! ik woord er spontaan ongelukkig van, maar gelukkig doet mijn moeder het altijd voor me.
maar mijn goede voornemen van dit jaar is; geen kritiek op pashokjes hebben.
alleen nu het 31 januari is en ik al 20000milijoen pashokjes heb afgekraakt in 1maand, gaat mijn goede voornemen niet lukken.
maar ik ga het proberen voor de Fashion.
en ik hoop dat mijn Fashion hersenen het ook proberen.

xxlovee.

3 opmerkingen:

  1. Dag jet wat een leuk blog heb je zeg.
    De pashokjes zijn heel herkenbaar :))
    maar je blogs over nieuwe school en leraren zijn mijn favorieten.
    En bedoel je mij als je het hebt over juffen met gekke sjaaltjes??
    heel leuk om je blog te lezen !
    groet
    mevrouw Wijkstra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. nou gellukkig bent u het goede voorbeeld van de sjaaltjes ;D
    want u sjaaltjes zijn altijd leuk en tof!
    xoxox

    BeantwoordenVerwijderen