donderdag 26 januari 2012

nieuwe school

Nieuwe school,
het is eindelijk zo ver ik ga van de middelbare school af.
niet dat ik 4 afschuwelijke jaren heb gehad, maar ik wil wat met mijn handen doen.
ik zit vol met iedereen en ik ben wel klaar met die neppen schoolfeesten waar je als vierde klasser versiert woord door alle eerste klassers.
en ik heb wel genoeg gelachen om kinderen die naar de les rennen om niet te laat te komen.
en die rodel over dat meisje wat ze allemaal op de wc heeft gedaan met die jongen uit de vierde heb ik ook al 800keer gehoord.
dus het is de hoogste tijd dat ik maar is mijn best ga doen op school mijn grote mond zal moeten dicht houden en ik de rest van het jaar koos vriendloos aan een tweepersoons tafeltje zit.
en aan gezien leerplicht mijn te laat meningen erg leuk vindt ga ik ze lekker irriteren en net niet die ene keer meer te laat komen zo dat ik niet een taakstraf van leerplicht krijg.
alleen 1 probleem.
mijn mini concentraatie en dat komt door Fashion.
alleen omdat ik meer aan Fashion denk dan een gemiddeld verlieft puber meisje aan haar nieuwe kers verse vriendje denkt.
ook staan in al mijn schriften Fashion ideeën voor jurken, broeken, shirtjes noem maar op.
en ja ik ben te lui om een boekje aan te schaffen en daar mijn Fashion aantekeningen in te maken.
maar nu denk jij van;'welke aantekeningen'?'
nou dat zal ik je is eventjes vertellen.
als er een leraar voor de klas staat en die verteld over cirkels en ondertussen de hele klas grapjes maakt om te zeggen 'rondjes'in plaats van 'cirkels.' en de leraar zijn lach in probeert te houden omdat hij het stiekem best allemaal grappig vindt.
ben ik een jurk aan het bedenken met cirkels.
en ik ben een vrouw dus ondertussen ben ik mee aan het lachen en gooi soms ook eens een grapje in de groep, maar ben ook een jurk aan het bedenken.
en als de leraar weer een beetje rust in de klas heeft pak in mijn aantekeningen schrift en schrijf mijn jurk idee op.
ik heb namelijk een groot probleem ik kan namelijk niet tekenen..
dus schrijf ik alles op en doe soms wel eens gek en zet er een amateur tekeningetje bij.
maar goed een nieuwe school.
dus ook een nieuwe opdracht, en pfffff wat een werk.
ik ben 'creatief' maar ik ben 'flubtief' als ik gedwongen creatief moet zijn.
en nu ik al drie weken een brief heb thuis liggen waar in staat dat ik aan komende woensdag mag langs komen voor een intake maar ik wel iets creatiefs moet meenemen.
maakt mijn flubtief eigenschap me onzeker.
en toen ik vandaag een beetje mijn naaimachine aan het bekijken en aan het maken was  en mijn moeder me aandringen tot een 'creatief' idee.
belde ik me broer Pim.
hij is altijd creatief op momenten waar ik niet creatief bent.
en jahoor hij kwam met het beste idee van de wereld.
'pimp een schoen zei hij, daar kan je alles mee doen en ziet er wel gezellig uit'
zei hij met een toontje alsof de wereld heel makkelijk is.
en ja het schoenen idee is het geworden!
aangezien ik wel van een Sex Drugs en Rock 'n'Roll styltje hou heb ik wannabe All Stars gekocht en me helemaal leeg gekocht in de stoffen zaak met kleine versier dingetjes.
en ben ik de helemiddag al creatief bezig met een schoen.
maar geloof me het is moeilijk om in een schoen Fashion te stoppen.
maar jammer genoeg ben ik zo pietje precies in Fashion dat de schoen nog lang niet af is.
alleen ik moet van de middelbare school af.
en aangenomen worden op mijn nieuwe school.
maar misschien moet ik dan toch eventjes mijn Fashion hersenen aan de kant schuiven en mijn denk hersenen moet gaan zoeken.
anders ben ik bang dat ik nog wel een keer op een school feest voor versiert door alle eerste klassers en rennende kinderen moet gaan zien als de bel gaat en ja dan moet ik nog 100 keer die roddel aan horen over dat meisje en die jongen in de wc.
dus ik ga meer aan school denken en minder aan Fashion alleen niet aan Fashion denken zal me nooit lukken.

xxlovee.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten