maandag 16 januari 2012

mijn beste vriend meneer de naaimachine

mijn beste vriend meneer de naaimachine,
jullie allemaal denken vast dat ik een meisje ben die denkt dat ze wat weet over Fashion en veel  feest.
het laste is hele maal waar alleen het eerste is niet zo.
ik ben namelijk heel handig met naald en spelden en een naaimachine.
als je tegen mij zegt wat voor jurkje je wilt flans ik het zo in elkaar met mijn naai kunsten.
natuurlijk doe ik het niet alleen maar ook met mijn mode maatje en linkerhand Nick Bergisch.
zo als je weet zijn wij samen het duo JECK dus als wij theater les hebben op school werken wij rustig achter de naaimachine aan jurken voor een toneel stuk.
soms is het wel heel irritant, want als ik in een winkel een kleding stuk wil kopen kijk ik eerst naar de afwerking..
maar het voordeel is dat als je een kleding stuk voor me houdt en ik kan de maat niet zien weet ik welke maat het is.
en als ik een perfect jurkje zie maar niet goed bij mijn borsten zit(heb het 'te grote kont' probleem waardoor ik soms een maat groter moet nemen omdat me kont te groot is..) dat ik het jurkje boven kan innemen.
alleen mijn naaimachine geschiedenis is niet zo spannend.
ik heb namelijk van me oma leren naaien en eerlijk gezegd heeft de eerste keer achter een naaimachine me verlieft gemaakt en ben nooit van mijn liefde afgekomen..
maar ik kan ook behoorlijk boos op mijn naaimachine woorden, aangezien hij een beetje eigenwijs is en als goed en strak moet zijn.
maar goed na een heftige schelt uitbarsting maken we het netjes met elkaar goed en doet hij weer lief wat hij moet doen.
ik geef hem ook altijd een naam naja altijd de zelfde naam, het is wel een meisjes naam maar noem hem altijd Charlie.
het is omdat vroeger had je zo een tijd waarbij je alles en iedereen een naam gaf, en je dacht dat dat iets dan opeens heel goed ging werken of mee doen.
nou die bijgeloof is denk ik blijven hangen of het ligt aan mijn pubertijd waar alles wat je vroeger dee heel cool is om in je puber jaren over te doen.
maar goed ik heb niet echt talenten.
ik kan niet dansen. ik kan niet zingen. ik kan niet acteren. ik kan geen 1 instrument bespelen. en lezen en schijven kan ik ook niet. en sporten en ik vinden elkaar niet zo aardig.
maar goed ik weet wel wat van Fashion en weet wel hoe een naaimachine werkt en hoe ik een perfecte jurk moet maken.
en ik weet je ook wel een aardig woordje te leren over patronen, want ik weet niet alleen hoe een naaimachine werkt maar patronen kan ik ook maken.
alleen als ik eerlijk ben haat ik patronen en werk ik er nooit mee maarja ik vond van me zelf dat ik het moest leren en net als ik mezelf heb geleerd goed en mooi te naaien
heb ik mezelf ook heel mooi en goed patronen kunsten aan geleerd.
en als ik weer een soort ADHD aanval krijg en niemand mij rustig krijgt, moet je me gewoon chil achter een naaimachine zetten me een pop geven spelden en mooie stof en geloof me ik ben binnen 5seconde rustig en stil bezig met Fashion te maken.
maar ja ik heb geen talent ben niet slim.
alleen gelukkig ik heb wel Fashion hersenen heel veel mensen niet hebben..

xxlovee.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten