maandag 28 januari 2013

shoppen met mama,

shoppen met mama,
morgen ga ik ouderwets shoppen met mijn mama.
in de grote stad Amsterdam net als vroeger en elk jaar.
wij gaan regelmatig een dagje naar Amsterdam om daar vervolgens ons dood te shoppen.
gezellig lunchen en met  zijn twee en meestal altijd plakken we er ook nog een avond eten aan vast.
ik heb veel herinneringen die vaak terug kwamen in mijn jeugd maar dit is 1ding wat is gebleven.
mijn mama is net zo een shop fan als ik al kan ik de heeledag nonstop shoppen en mijn moeder wilt dan wel uitgebreid lunchen niet dat ik dat heel erg vindt.
vroeger gingen wij altijd naar Amsterdam om laarzen te kopen ik ben namelijk heeel kieskeurig als het om laarzen gaat. vroeger liep ik mijn voetjes er in leven en nu heb ik 2paar laarzen van twee jaar terug.
ik ben geen laarzen fan geef mij maar gympies ofzo.
daarom gaan we nu meestal naar Amsterdam voor gympen morgen niet want ik koop misschien 1keer in het jaar gympen en dan ben ik er zo gehecht aan omdat ik ze elke dag aan heb dat ik ze niet kan weg gooien of nieuwe kan kopen. maar mijn hoge Vans zijn wel het gouden paar in mijn kast dat zijn mijn schatjes en niemand kan hun vervangen. het is zo erg dat als mijn huis verbrandt ik die schoenen moet mee nemen!
en ja daar koop ik rustig binnenkort nog een paar van.
maar ik geniet altijd die heeledag door. naar de Bijenkorf waar mijn moeder heel chill door heen loopt en ik met open mond als een klein meisje door heen loop en ik stil blijf staan bij de Chanel make-up.
de 80 h&m's en we gaan in elke H&M want dat is het leukst 80 keer de zelfde shirtjes zien.
en ook horen mijn mama en ik de heeledag door dat wij opelkaar lijken en dat mijn moeder mooie blauwe ogen heeft en ik niet 1 maar twee kuiltjes heb. heel lief en schattig van die mensen.
ook begrijpen mijn moeder en ik elkaar ik hoef maar 1 'euh' geluidje te geven en mijn moeder weet dat dit weer een te kleine broek is die ik aan het passen ben. meestal lacht mijn moeder mij natuurlijk uit want we hebben ook nog de grootse lol.
en ja wij zijn ook meisjes van 12 die lachen om mensen die er lelijk uit zien.
en ons grootse irritatie is nietnormaal veel in Amsterdam namelijk de STICKERTJES ONDER DE SCHOENEN. mensen laat me jullie 1 ding vertellen haal die dingen onder je schoen vandaan rot op met smoesjes ga niet er op lopen zonder dat te doen echt serieus ik haat spijkerbroeken kopen maar dat haalt echt nummer 1 maar dan nummer 1 van nummer 1.
dus misschien ben ik wel heel verwent dat ik een shopdag heb met mijn mama meer dan 1keer maar ik wordt er meer dan gelukkig van.
zo gelukkig dat het alles goed maakt in mijn leven voor eventjes goedmaak shoppen en ja dan kunnen mensen mij uitlachen of wat dan ook.
en kom op laten we allemaal zeggen als een klein meisje droom je er van om met je mama te shoppen tot dat je benen verzuren en de geur van de Bijenkorf in je neus te hebben en zo veel te eten dat je neervalt.
en zelf nu ik 16 ben geniet ik er net zo van dat ik als ik 27 ben nog met mijn moeder een dagje ouderwets ga shoppen in Amsterdam.
en geloof me alle moeders,\shoppen met je mama is het leukste op de wereld wat er bestaat zelf als je 16jaar bent.

xolove

1 opmerking: